קרן החיים לסיוע הומניטרי כלכלי

מחלת הסרטן אצל ילדים, יוצרת סביבה כלכלית חדשה עבור המשפחה: ירידה בהכנסות עקב הפחתת שעות עבודה בגלל צורך להיות עם הילד החולה וללוותו לטיפולים הרפואיים, לצד עלייה בהוצאות הרפואיות ובהוצאות נוספות כגון בייביסיטר לילדים האחרים, טיפולים רגשיים ועוד. לשם כך הקמנו את קרן החיים לסיוע הומניטרי כלכלי בהיקף של למעלה מ 1,000,000 ש״ח בשנה. של גדולים מהחיים, קרן המסייעת כלכלית למשפחות אשר נקלעו למצוקה כספית בעקבות מחלת ילדיהם. מגפת הקורונה הביאה לעליה משמעותית בכמות הבקשות לסיוע כלכלי, ואנו עושים כמיטב יכולתנו כדי להענות לכל הבקשות ולהעניק סיוע היכן שניתן.

במסגרת הקרן הכלכלית לסיוע דחוף, גדולים מהחיים מעניקה מספר סוגי סיוע:

  • תמיכה כספית לכל מטרה המוגבלת ל-2,500 ₪ ברבעון ועד 10,000 ₪ בשנה למשפחה  
  • תווי קנייה לרשתות השיווק לרכישת מזון ומוצרי היגיינה לשם הענקת טיפול ראוי לילד החולה בביתו.
  • רכישת ציוד, מכירי חשמל וריהוט במקרים בהם אין בביתו של הילד החולה מקרר, מיטה ועוד.
  • רכישת עזרים מיוחדים נוספים אשר אין ביכולתה של המשפחה לרכוש, כמו למשל מחשב נייד לילד מאושפז כדי שיוכל להמשיך ללמוד ולהיות בקשר עם חברים. 

קריטריונים לקבלת סיוע

הקריטריונים לקבלת סיוע מהקרן מבוססים על מכתב מהעובד הסוציאלי של המחלקה, וכן ציון המחושב על פי מספר מדדים לכל משפחה, ביניהם: מספר הנפשות במשפחה, מספר ההורים (ישנן משפחות חד הוריות), מספר הילדים כולל הילד החולה, גובה ההכנסות ממשכורות, קצבאות ביטוח לאומי, האם קיימות הכנסות נוספות, וכן הערכה כללית ודירוג המצב הסוציואקונומי של המשפחה עפ”י חוות הדעת של העובד הסוציאלי. לתוך הקריטריונים הללו נכנסים גם רמת הסיכון של המשפחה, הסטטוס (לפני טיפולים / במהלך או אחרי טיפולים), והאם זהו הסיוע הראשון הניתן למשפחה.

לפניה לתמיכה מקרן החיים לסיוע כלכלי הומניטרי יש לפנות לרכז/ת התמיכה הפרטנית במחלקה

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן