כללי

תכנית חדשה בגדולים מהחיים יצאה לדרך: ‘מרימים’ – תכנית לצעירים חולי סרטן בגילאי 18-25

התכנית החדשה מיועדת לצעירים חולי סרטן מרגע האבחנה ועד ההחלמה, ומקיפה תחומי פעילות וסיוע מגוונים כדי לעטוף את הצעירים במהלך תקופת הטיפולים, בתמיכה מלאה לכל צורך.

מדי שנה כ-400 צעירים בגיל 18-25 מאובחנים כחולים במחלת הסרטן. זה מערער, זה מטלטל, זה מפחיד וזה יכול להיות מאד בודד.
מדובר בצעירים שכבר לא שייכים למחלקות הילדים, לא נעטפים על ידי עמותות ולא זוכים לפינוקים של מחלקת הילדים, אבל הם עדיין מאד צעירים ולא מוצאים את עצמם באונקולוגית מבוגרים.
החברים שלהם ממשיכים בחיים – צבא, לימודים, טיולים, משפחה… ואצלם החיים התהפכו ונעצרו. ההתמודדויות שלהם בחזיתות מרובות – רפואית, נפשית, חברתית, כלכלית, ואנחנו כאן כדי לעזור.

‘מרימים’ היא תכנית שנתית לצעירים המתמודדים עם מחלת הסרטן. מהאבחנה ועד ההחלמה.
התכנית נותנת מענה משולב לצרכים של החולים הצעירים במספר אופנים.
מפגשים. קבוצת שווים, תמיכה הדדית ואנשים שמבינים בדיוק מה עובר עליך בלי יותר מדי מילים, היא הרבה פעמים סוג של הצלה. המפגשים מתקיימים בפורום מקומי או איזורי, בליווי מנחה מקצועי ובשילוב מרצים מקצועיים (בין היתר בנושאים של מיניות, תזונה, התמודדות עם חרדות ועוד ועוד…). אין כמו הכוח של הקבוצה לתמיכה הדדית.
טיולים. ארבעה טיולים מדהימים בשנה, הכוללים לינה בטבע, אתגר, עצמאות וחופש אמיתי מהצרות והדאגות.
ימי גיבוש. פעילויות יומיות שמאפשרות להתאוורר, לצחוק, ליהנות ולחזור לטיפול הבא בכוחות מחודשים.
סיוע במיצוי זכויות. תמיכה ועזרה בהתמודדות מול הרשויות השונות ומיצוי זכויות חולים אונקולוגיים. כדי שכל צעיר וצעירה יקבלו את מה שמגיע, במינימום בירוקרטיה.
צה”ל ולימודים. עזרה בהתנדבות לצבא; תהליך העשרה ומלגות לפיתוח אישי. סיוע ותמיכה במחשבה קדימה.
סיוע כלכלי וסיוע בהסעות לבית החולים. לפי צורך ובתיאום עם העו”ס במחלקה.
סיוע במימון תרופות שאינן בסל הבריאות. בתיאום עם הצוות הרפואי.
סיוע רגשי. תמיכה פסיכולוגית אישית פרטנית, לפי הצורך.
סיירת ‘מרימים’. קבוצה נודדת בין בתי החולים שתבקר ותעודד במחלקות, כי הדרך הבדוקה להרגיש טוב, היא לעשות טוב, אחד למען השני.

ליאור לוי, מנהל תכנית ‘מרימים’ בגדולים מהחיים מסר: “הצורך העצום במענה לקבוצת הגיל הזו עלה באופן ברור מאד מהשטח. הבנו שמדובר בחבר’ה שנופלים בין הכיסאות בלי תמיכה, בגיל מאד צעיר. מניסיוננו, שילוב של מענה חברתי עם צעירים בסטטוס דומה, פעילויות התאווררות והפגה, טיולים ודגש על חיזוק העצמאות, לצד סיוע ותמיכה בפן הכלכלי והבירוקרטי, יכולים להקל משמעותית על ההתמודדות עם המחלה. התכנים בתכניות הותאמו במיוחד לקבוצת הגיל, וכוללים נושאים מגוונים ביניהם: מיניות בזמן טיפולים, דימוי גוף, תזונה, התמודדות עם חרדות ומיינדפולנס, ועוד. אני מזמין כל צעיר וצעירה חולי סרטן מעל גיל 18 ועד גיל 25, ליצור איתי קשר ולקבל מידע על התכנית>> 053-726-4464

 

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן