כללי

טסים לחו”ל עם ילד חולה סרטן? זה מה שאתם צריכים לדעת

רוצים לטוס לחו”ל עם ילד חולה בסרטן? זה אפשרי וזה יכול להיות אפילו מעולה! הזדמנות לכל המשפחה לייצר חוויות, להתאוורר משגרת הטיפולים וליהנות מתרבויות שונות והמון כיף. אז למה כדאי לשים לב כשמחליטים לטוס לחו”ל עם ילד חולה סרטן?

בחירת היעד
מומלץ לבחור יעד עם שירותי בריאות ורפואה מתקדמים שיוכלו לתת מענה מתאים במידת הצורך.
משך הטיסה גם הוא דבר שצריך להילקח בחשבון ותלוי במצבו של הילד. טיסה ארוכה וממושכת יכולה להיות עניין מתיש גם למבוגרים בריאים.
מומלץ לבחור ביעד עם אקלים נוח בתקופה בה תטיילו בו, גם משך הטיול עצמו הוא משהו שכדאי לחשוב עליו מראש, לסנכרן עם טיפולים מתוכננים ובאופן כללי לא להעמיס יותר מדי על הילד ועל המשפחה כולה.

אישור מהרופאים המטפלים
התחנה הראשונה שלכם צריכה להיות שיחה עם האונקולוג/ית המנהל/ת את הטיפול בילד. האם זה בכלל ריאלי לתכנן טיסה, מה חלון ההזדמנויות הטוב ביותר לעשות זאת, לכמה זמן, לאן מותר וכל שאלה נוספת. יתכן ותצטרכו להתייעץ עם מומחים או עם רופאים נוספים המלווים את הטיפול בילדכם.
לאחר שהחלטתם לאן טסים ומתי, בקשו מהרופא המטפל מסמך באנגלית המפרט את מצבו המדוייק של הילד, טלפונים להתקשרות במקרה חירום ואת האישור לטיסה.

השלמת חיסונים
מומלץ להתייעץ עם הרופאים שלכם בנוגע להשלמת חיסונים לפני הנסיעה – לילד או ליתר בני הבית. כדאי להתעדכן בנוגע לאזהרות ולהמלצות ארגון הבריאות העולמי והרשויות המקומיות, בנוגע ליעד שבחרתם.

הצטיידות בתרופות
לגבי התרופות שיש לקחת איתכם, מומלץ להתייעץ כמובן עם הרופאים לפני הטיסה.
יש לקבל מכתבים באנגלית המפרטים את מצב הילד, את התרופות הנדרשות לו, כולל מרשמים באנגלית ושם גנרי של התרופות, מה שיאפשר לכם להעלות את התרופות איתכם למטוס וימנע אי- נעימויות, במידה ומדובר בתרופות שיש להן הגבלות במדינת היעד.
יש להצטייד מראש בתרופות לכל התקופה ועוד קצת, ליתר ביטחון. מומלץ לארוז את התרופות כך שיעלו איתכם למטוס ולא לשלוח במזוודה. במידת הצורך, אפשר להשתמש בצידנית ובקרחונים.

ביטוח נסיעות
שימו לב, חולי סרטן הנוסעים לחו”ל (שלא למטרת טיפול) יכולים להוציא פוליסת ביטוח גם במהלך תקופת הטיפולים. הביטוח לחולי סרטן הינו ביטוח מיוחד המכסה טיפולי חירום\עזרה ראשונה למבוטח בגין הרעה במצב בריאותו עקב המחלה. לחברת הפניקס ולחברת פספורטכארד יש פוליסות המכסות חולי סרטן, גם בתקופת הטיפולים או זמן קצר לאחר מכן. יש לפנות ישירות לחברות הביטוח או לסוכנויות.
מומלץ לרכוש גם ביטוח ביטול טיסה או כרטיסים המאפשרים שינוי או ביטול, במידה ומצבו של הילד ישתנה עד הטיסה ולא תוכלו לטוס.

עדכון חברת התעופה ושירותי הקרקע בשדה
מומלץ ליצור קשר עם חברת התעופה ולקבל מענה וסיוע בהתניידות בתוך נמל התעופה, בדילוג על תורים, בעלייה למטוס, בירידה ממנו ובבחירת מושבים מתאימים.

טיפים לתכנון הטיול
כשאתם מתכננים את הטיול, בדקו מראש:
*נגישות – וודאו שהמסלולים, הפעילויות, מקומות הלינה והאטרקציות מותאמים למגבלות השונות של הילד.
*עדכון מראש במקום הלינה – במלון או בדירת האירוח יוכלו לעזור לכם רבות אם תסבירו להם מה הצרכים שלכם ואיך הם יכולים להקל על השהות שלכם שם.
*קרבה מספקת למרכזים רפואיים – וותרו על לינה ועל מסלולים במקומות מבודדים והישארו בטווח סביר ממרכזים רפואיים, על כל צרה שלא תבוא.
*דעו מה מספר החירום ביעד שלכם, כיצד מזמינים אמבולנס חס ולילה ואיך קוראים לרופא.
*הקפידו על מספיק מנוחה, שתייה, תזונה מאוזנת בזמנים קבועים, לו”ז גמיש, חלופות לכל פעילות ושקלו לעתים להתפצל כדי לאפשר לכל אחד לחוות את חו”ל בקצב שלו.
*העדיפו טיולים במתכונת “כוכב” המאפשר לכם אופי טיול רגוע יותר, טיול עירוני או מנוחה באתר נופש, שקלו לחלק את היום לשני חלקים ולחזור למנוחת צהריים במקום הלינה.
*טיולון מתקפל יכול לשמש בטיולים לחו”ל גם ילדים עד גיל מאוחר יחסית. הוא מאפשר מנוחה, התניידות קלה ואפילו נמנום. כך שגם ילדים שכבר לא משתמשים בארץ בטיולון, יהנו ממנו מאד בחו”ל.
*תאמו ציפיות, יש דברים שאולי תרצו לעשות אבל לא תספיקו או לא תוכלו.
*הימנעו מחשיפה לשמש ככל שניתן, השתמשו בקרם הגנה, כובע, שרוולים ארוכים ושהו בצל.
*צלמו המון, אלה זכרונות שתמיד יהיה כיף לחזור אליהם, תבלו, תהנו תחוו וחזרו מחוזקים ורעננים.

ושתהיה לכם טיסה נעימה!

המאמר נכתב על ידי מערכת “גדולים מהחיים” ואינו מהווה תחליף לייעוץ ולטיפול מקצועי.

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן