הורים

‏‏טיפול סיעודי העסקת מטפלים זרים סיעודיים

העסקת מטפלים סיעודיים זרים

מי זכאי להעסיק מטפל סיעודי זר?

משפחות המקבלות גמלת ילד נכה מאת המוסד לביטוח הלאומי זכאיות לקבלת היתר להעסקת עובד זר סיעודי כאשר: הילד החולה זקוק לליווי וקבלת עזרה פיזית במסגרת הלימודית, הילד זקוק לליווי והשגחה תמידיים במשך רוב שעות היום ונמנע ממנו להשתלב במסגרות לימודיות, ו/או הילד זקוק לטיפולים יומיומיים צמודים בביתו.

קבלת היתר מרשות האוכלוסין העסקת עובד זר מותנית בקבלת רישיון העסקה מרשות האוכלוסין וההגירה. לקבלת הטפסים באתר כל זכות “קבלת היתר להעסקת עובד זר בסיעוד”, או באתר משרד הפנים ו/או ניתן להיעזר בעובדת הסוציאלית בבית החולים. בטופס תתמקדו בחלק המתייחס להעסקה לטיפול בילד חולה.

ההיתר ניתן ל 3 שנים וניתן להארכה. עובד זר שמסיבות שונות אינו מתאים ניתן להחליפו.

העסקה – לאחר קבלת הרישיון יש לפנות לחברת סיעוד המעסיקה עובדים זרים ופועלת ברישיון. 

עלויות העסקת עובד זר סיעודי– על פי החוק עובד זר סיעודי זכאי לפחות לשכר מינימום, על שכר זה יש להוסיף תשלומי  ביטוח רפואי, ביטוח פנסיוני, חופשה שבועית של 25 שעות שבועיות רצופות, חופשה שנתית, חופשה של 9 ימי חג בשנה, דמי הבראה שנתיים ותשלומי פיצויים בסיום עבודתו. יש להוסיף לחישוב גם את הוצאות הקיום של העובד  בבית כמו מזון. במידה והעובד הזר מוותר על ימי החופשה השבועיים, ימי חופשת חג ו/או ימי חופשה שנתית יש לשלם לו 150% משכרו היומי. 

למי שמקבל גמלת ילד נכה ישנו פטור מתשלום חודשי למוסד לבטוח לאומי עבור העובד הזר עד לשכר בסך 5,500 ש”ח, כאשר שכרו משולם בהעברה בנקאית ו/או בהמחאה לחשבון הבנק של העובד הזר.

כמו כן ישנם תשלומי אגרה שונים להוצאת הרישיון, להארכת רישיון.

סיום העסקה- עם סיום העסקת עובד זר יש לשלם לו פיצויים בגובה של משכורת חודשית אחת כפול מספר שנות העבודה אצל המטופל. מדובר בסכומים גבוהים, תלוי במשך תקופת העסקתו של המטפל.

העסקת מטפל סיעודי זר – נקודות למחשבה

    • העסקת מטפל זר כרוכה בהוצאה גבוה של אלפי ש”ח לחודש. חשוב לברר במדויק מה היקף ההוצאה הכולל ולבדוק את יכולת המשפחה לעמוד במימון הכספי.
    • בחירת מטפל המתאים- חשוב להתאים את המטפל לבני המשפחה ולילד החולה. יש להתייחס לשפות דבור ולהעדפה של גבר או אישה.
    • אם המטפל נמצא בארץ חשוב להיפגש עמו ולהתרשם וכן לשוחח עם מעסיקיו הקודמים.
    • הכנת מקום מגורים מכבד.
  • תאום ציפיות- חשוב שההורים והילד החולה יגדירו מה הציפיות שלהם מהעובד הזר,  אילו מטלות הם מבקשים שיבצע, שעות וימי עבודה, מה מידת המעורבות שלו בחיי המשפחה. לאחר ההכרות ובניית האמון עם המטפל הזר ובהתאם לצרכים המשתנים של הילד החולה והמשפחה, מגדירים ציפיות ומטלות מחדש.

חשוב שהמשפחה תעבוד בתאום כך שהמטפל הזר ידע מה מצופה ממנו, ידע למי במשפחה הוא יכול לפנות בשאלה ולא יעמוד במצבים של פניות סותרות ואף מנוגדות. 

העבודה של המטפל הזר קשה מאוד גם פיזית וגם נפשית. חשוב לכבד את המטפל להיות ערים לצרכיו. בדרך כלל המטפל נקשר לילד בו הוא מטפל דואג וכואב עמו. נכון לשים לב גם למצבו הרגשי, לשתף ולתמוך. 

 

מענה טלפוני
ימים א'-ה' 8:00 עד 17:00
טלפון 6050* או 04-8812345
שעות קבלה
א', ג', ה' 08:30 עד 14:45
ב', ד' 16:00 עד 19:00
דוא"ל
[email protected]
* כדי לשמור על בריאותכם ולמנוע המתנה מיותרת, לקבלת שירות הזמינו תור מראש באמצעות מערכת זימון תורים.
לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן