הורים

‏‏זכויות הורים במקום העבודה חופשה ללא תשלום

חופשה ללא תשלום 

חל”ת לבקשת העובד  
הורה לילד חולה המבקש לצאת לחופשה ללא תשלום כאשר הסתיימו ימי החופשה הצבורה העומדים לרשותו, או כאשר אינו מעוניין לנצלם, יכול לצאת לחופשה ללא תשלום בהסכמת המעסיק, לתקופה שתסוכם ביניהם. 

בתקופה זו לא ישולם שכרו של העובד, לא יצברו לזכותו ימי חופשה ו/או מחלה אך ישמרו יחסי עובד מעביד (כמו שמירת וותק עד ליציאה לחופשה לשם מימוש זכויותיו בעתיד, החזרת העובד לעבודה אך לא בהכרח לאותו לתפקיד), ושמירת נאמנות, אי פגיעה באינטרסים וסודיות של העובד כלפי מעסיקו.

בתקופת החל”ת המעסיק אינו חייב בהפרשת כספים לביטוח הפנסיוני ו/או לקרן ההשתלמות של העובד, אלא אם סוכם אחרת בעת הבקשה ליציאה לחופשה, בחוזה העבודה ו/או בהסכם קיבוצי במקום העבודה.  אם הופסקה הפרשת תשלומים לביטוח הפנסיוני חשוב לבדוק שזכויות העובד נשמרות בשל אי רצף תשלומים. לשם כך יש לפנות לקרן הפנסיונית בה משולם הביטוח.

תשלומי ביטוח לאומי בעת חל”ת
המעסיק ימשיך וישלם דמי ביטוח לאומי עבור העובד בשני חודשים מלאים בהם לא עבד. החל מהחודש השלישי העובד חייב להסדיר את תשלומי הביטוח הלאומי. ראו באתר המוסד לביטוח לאומי או פנו לסניף המוסד במקום מגוריכם.

החזר תשלום מס הכנסה לעובדים מחל”ת
עובד שמשכרו נוכה תשלום מס הכנסה לפני יציאתו לחל”ת עשוי להיות זכאי להחזר מס. לבדיקת החזר מס ניתן לפנות עד 6 שנים לאחר היציאה לחל”ת. לבדיקה יש לפנות למשרדי מס הכנסה.

חל”ת בימי קורונה
בתקופת הקורונה ישנם מקומות עבודה שנסגרו או צמצמו את  היקף פעילותם ועובדיהם הוצאו לח”לת.  עובדים אלו עשויים להיות זכאים לדמי אבטלה למרות שלא פוטרו וגם לא ניצלו את שארית ימי החופשה הצבורה שלהם. לפרטים נוספים ראו “מידע לעובד שיצא לחופשה ללא תשלום בשל התפשטות נגיף הקורונה” באתר כל זכות.

מענה טלפוני
ימים א'-ה' 8:00 עד 17:00
טלפון 6050* או 04-8812345
שעות קבלה
א', ג', ה' 08:30 עד 14:45
ב', ד' 16:00 עד 19:00
דוא"ל
[email protected]
* כדי לשמור על בריאותכם ולמנוע המתנה מיותרת, לקבלת שירות הזמינו תור מראש באמצעות מערכת זימון תורים.
לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן