בריאות

המרכז הרפואי שערי צדק

מיקום:

טלפונים חיוניים:

מזכירות המחלקה –
02-6555835
שירות סוציאלי – 02-6555136

אודות המחלקה

היחידה להמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים היא מרכז לטיפול כוללני בילדים עם מחלות של מערכת הדם, מילודים ועד מתבגרים ומבוגרים צעירים. טיפול מרוכז במקום אחד מייתר את הצורך בחיפוש מומחים רבים ומאפשר שיח רפואי רב-תחומי ויחס אישי רב-צוותי לאורך כל הדרך. צוות היחידה שם לו למטרה לתת את הטיפול הרפואי הטוב ביותר למטופל ולמשפחתו.

רופאי היחידה פועלים במגוון מישורים:
התמקצעות בתחום הרחב של מחלות דם בילודים ובפגים, בילדים ובמתבגרים. היכרות עם כל תחומי רפואת הילדים. ייעוץ לרופאי ילדים מכל התחומים בבתי החולים ובקהילה, ביניהם: ילודים ופגים; מקצועות הילדים כמו נוירולוגיה, גסטרו, נפרולוגיה, אנדוקרינולוגיה, טיפול נמרץ, גינקולוגיה של מתבגרות, ראומטולוגיה ומחלות אוטואימוניות; מקצועות כירורגיים כמו אא”ג, אורולוגיה ואורתופדיה.

הטיפול הכוללני אוגד בתוכו היבטים חשובים ובכללם: אבחון הבעיה הרפואית באמצעים העדכניים ביותר, טיפול מקיף ומלא על פי ההמלצות המקובלות בארץ ובעולם, אפשרות לקבלת ייעוץ וחוות דעת של מומחים בתחומים שונים במקום אחד וריכוזם ע”י צוות היחידה, קבוצות ייחודיות של מטופלים, קשרים פעילים עם מעבדות ומכונים במרכזים רפואיים שונים ברחבי הארץ, קשר עם רופאי הקהילה במתן ייעוץ למטופלים שבאחריותם והעברת המידע על המטופל באופן ישיר להבטחת הרציפות הטיפולי, מתן מענה להיבט הרגשי והלימודי.

תחומי הפעילות של היחידה כוללים:
אנמיות לסוגיהן: חוסר ברזל, טיפול בברזל (כולל דרך הווריד), תלסמיה – איתור נשאות למחלה וטיפול בחולים, הרס דם (אנמיה המוליטית) כמו ספרוציטוזיס וחסר G6PD.
הפרעות בקרישת הדם: נטייה לדמם (דימום בעור ובריריות, אחרי ברית, בפרוצדורות כירורגיות, במחזור) בגלל ירידה בטסיות הדם, הפרעה בפעילות שלהן, הפרעה בחלבוני (פקטורי) הקרישה ועוד; קרישת יתר כמו קרישים בוורידים; אוטם מוחי; ייעוץ לפני מתן גלולות וכאשר יש קרישיות יתר במשפחה.
חסר בכדוריות דם לבנות, במיוחד נויטרופילים הקשורים בנטייה לפתח זיהומים חיידקיים.
מחלות של הפרעה כוללנית במח העצם מסיבות תורשתיות-מולדות ומסיבות נרכשות כמו לאחר זיהומים או תרופות.
הגדלה של בלוטות לימפה, הגדלת כבד וטחול: הערכה מהפן ההמטולוגי והאונקולוגי של ממצאים שכיחים אלו המצריכים בדיקה של מומחים לאיתור הבעיה היסודית.
אבחון וטיפול כוללני ויסודי של סוגים שונים של גידולים בילדים כמו גידולי כליה, גידולים של אשכים ושחלות, גידולים בבלוטת האדרנל בעוברים ובילודים.
מעקב תקופתי אחר התפתחות גידולים במגוון רחב של מחלות תורשתיות ומולדות בהן יש סיכון מוגבר להתפתחות גידולים המצריכים אבחון מוקדם כדי לאפשר ריפוי מלא.
מעקב במהלך ההיריון (ביחד עם הגינקולוגים) אחר העוברים עם חשד למחלות משפחתיות הידועות כמשפיעות עליהם במהלך ההיריון כמו תרומבוציטופניה אלואימונית, אנמיה המוליטית על רקע נוגדנים לכדוריות דם אדומות וגידולים בטניים.
אבחון הבעיה הרפואית נעשה בסיוע אגף דימות (כולל אולטרסאונד, CT, MRI ורפואה גרעינית) ואגף מעבדות קליניות (מעבדה המטולוגית, מעבדת קרישה והמעבדה לאפיון תאים אליה מפנים מכל הארץ).

המחלקה מקפידה לרכז את הטיפולים השונים תחת השגחתה לתועלתו של המטופל ומשפחתו.

פעילות גדולים מהחיים במחלקה

רכז/ת תמיכה פרטנית
רכזת התמיכה הפרטנית של גדולים מהחיים במחלקה היא הגורם המקשר לעמותה ואשת הקשר של המשפחות בכל עניין, בכל שאלה, בכל בקשה ולכל צורך. החל מרישום לפעילויות העמותה ועד בקשה לסיוע כלכלי. החל מבירור על בדיקה גנטית או הטסה לחו”ל ועד סיוע במיצוי זכויות. הרכזת פוגשת את המשפחות מהרגע הראשון בו הן מגיעות למחלקה ומלווה אותן עוד הרבה אחרי החלמה, בכל עניין שמתעורר.

צוות המחלקה

רכז המחלקה

דנה הדר

רכזת תמיכה וסיוע פרטני, בי"ח הדסה ושערי צדק

רופאים

ד"ר חגית מיסקין

מנהלת היחידה, מומחית ברפואת ילדים ובהמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים

פרופ' שושנה רבל-וילק

מומחית ברפואת ילדים ובהמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים

ד"ר איריס פריד, מומחית ברפואת ילדים ובהמטולוגיה ואונקולוגיה ילדים גב' יעל גרינברג, אחות ראשית בית חולים יום ילדים גב' מירי אנגל, אחות אחראית המטולוגיה ילדים גב' ענת מלר – עובדת סוציאלית

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן