בריאות

שיבא תל השומר – בית החולים לילדים אדמונד ולילי ספרא

מיקום:

בית החולים אדמונד ולילי ספרא לילדים, קומה 1 וקומה 3

טלפונים חיוניים:

מזכירת מנהל המערך, רחל אסולין
טל':03-5303037
03-5302980
פקס:03-5303031
דוא"ל: [email protected]
אחראית משרד המרפאות, דרורית טל
טל' מרפאות: 03-5302996, 03-5303043
פקס: 03-5303040
דוא"ל: [email protected]

מזכירות מחלקה –
03-5302980
שירות סוציאלי –
03-5303032

אודות המחלקה

המערך להמטואונקולוגיה והשתלות מח עצם בילדים מעניק טיפולים מתקדמים וחדשניים לילדים ומתבגרים שמגיעים מכל רחבי העולם. צוותי המערך משתפים פעולה עם מרכזים מובילים באונקולוגיה פדיאטרית בארץ ובעולם, ומתייעצים בקביעות עם מומחים בעלי שם. רק טובת הילד עומדת לנגד עינינו, והשאיפה היא להצליח להבריא כל ילד, בכל מצב, ללא יוצא מהכלל.

המערך ההמטואונקולוגי מורכב מארבע יחידות עיקריות: יחידה להשתלות מח עצם בילדים, מחלקת אשפוז לילה, משכן מריון ואלי ויזל לטיפול תומך (בית ויזל), ומערך אמבולטורי (מורכב מיחידה לאשפוז יום וממרפאות מעקב למטופלים האמבולטוריים, הלא מאושפזים).

המחלקה מאמינה שלכל גידול סרטני יש טביעה גנטית ייחודית, ולמעשה אין שני ילדים עם אותו גידול בדיוק. לכן, כדי לתת לכל ילד טיפול מותאם אישית, כל מטופלי הסרטן עוברים בדיקת ריצוף גנטי של הגידול, ברמת הדנ”א (NGS, Methylation profile) והרנ”א (Nanostring, RNA-seq). בתחום גידולי המוח פיתחו באמצעות שיטות אלו יכולת דיאגנוסטית (אבחונית) גבוהה ביותר.

לאחרונה אף נבחרו להוביל את קבוצת המחקר הישראלית לגידולי מוח בילדים שחברה לארגון האמריקאי PNOC: Pediatric Neuro-Oncology Consortium. כך, ילדים עם גידולי מוח שעד כה לא הייתה דרך להבריאם או לשפר את מהלך מחלתם יכולים לקבל טיפול זהה לזה שניתן במרכזים הרפואיים המתקדמים ביותר בארה”ב ובאירופה.

המחלקה משלבת טיפולים חדשניים גם בחולי לוקמיה (סרטן הדם). חולים שמחלתם נשנית או עמידה לטיפולים כגון כימותרפיה, קרינה והשתלת מח עצם, מקבלים טיפולים אימונותרפיים, טיפולי CAR-T וטיפולים בנוגדנים המכוונים ישירות אל תאי הלוקמיה (כגון אינוטוזומאב אוזוגמיצין ובלינטומומב).

השירותים המיוחדים במחלקה

מרפאת פרה דיספוזיציה: שירות אבחון גנטי לאיתור משפחות עם נטייה גנטית לפתח גידולים ממאירים. מטרתו לאפשר מניעה, מעקב וטיפול מותאמים.

שירותים פרא-רפואיים: צוות פסיכוסוציאלי, הכולל עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים באמנות ובמוזיקה, מורים, ליצנים רפואיים, מרפאים אלטרנטיביים, כוח עזר ומתנדבים.

מרכז מידע: במרכז ניתן למצוא מידע מקיף וספציפי על שלבי האבחון והטיפול במחלות השונות.

מעקב אחר מחלימים: צוות מומחים שכולל אונקולוגים, אנדוקרינולוגים, קרדיולוגים ורדיולוגים אשר עוקב אחר המטופלים לאחר החלמתם כדי למנוע או להפחית את תופעות הלוואי ארוכות הטווח של הטיפולים.

יחידה למחקר קליני: ניהול מחקרים בשיתוף ארגונים רפואיים מובילים מהארץ והעולם וחברות תרופות. ההשתתפות במחקרים כוללת מתן תרופות חדשניות, מעקב ארוך טווח וניתוח מידע רפואי בסיוע מתאמי מחקר.

פעילות גדולים מהחיים במחלקה

בנות שירות
גדולים מהחיים מפעילה בנות שירות מתנדבות במחלקה, אשר מלוות את המשפחות ואת הילדים המאושפזים, מסייעות להקלת תנאי האישפוז, משחקות, מעסיקות, מאפשרות להורים התאווררות של כמה דקות ותומכות בכל דרך אפשרית בשגרת האישפוז במחלקה.

רכז/ת תמיכה פרטנית
רכזת התמיכה הפרטנית של גדולים מהחיים במחלקה היא הגורם המקשר לעמותה ואשת הקשר של המשפחות בכל עניין, בכל שאלה, בכל בקשה ולכל צורך. החל מרישום לפעילויות העמותה ועד בקשה לסיוע כלכלי. החל מבירור על בדיקה גנטית או הטסה לחו”ל ועד סיוע במיצוי זכויות. הרכזת פוגשת את המשפחות מהרגע הראשון בו הן מגיעות למחלקה ומלווה אותן עוד הרבה אחרי החלמה, בכל עניין שמתעורר.

תמיכה במעבדת מחקר בסיסי
את המחקר במעבדה זו מבצעים רופאי המערך שקיבלו הכשרה במדע בסיסי באוניברסיטאות ומוסדות יוקרתיים בארץ ובעולם. לצדם עובדים חוקרים וסטודנטים למאסטר. התאים שנחקרים נלקחים לרוב מגופם של הילדים החולים. נושאי המחקר הם בין השאר מנגנוני עמידות של התאים הסרטניים בגידולי מוח ופיתוח תרופות נגדם, זיהוי ואפיון תאי אב של גידולים ואיתור מטרות טיפול עליהם, טיפול בקנבינואידים בנוירובלסטומה ובגליובלסטומה (סוג של גידול מוחי אגרסיבי) אצל ילדים, וטיפול אימונותרפי שמתבסס על תאי הרג טבעיים (תאי NK – (Natural Killer, המשתייכים למערכת החיסון.

פעילויות הפגה במחלקה
העמותה פועלת באמצעות מתנדבים לקיום פעילויות והפעלות למען הילדים מאושפזים ובני משפחותיהם. בין היתר סדנאות מגוונות, הצגות, ימי כיף והפוגה לאמהות ולאבות ועוד.

צוות המחלקה

רכז המחלקה

ענת בן חור

רכזת תמיכה וסיוע פרטני בי"ח ספרא, תל השומר

רופאים

פרופ' עמוס תורן

מנהל המערך

סגנית מנהל

ד"ר חנה גולן

השירותים המיוחדים במחלקה

מרפאת
פרה דיספוזיציה

שירות אבחון גנטי לאיתור משפחות עם נטייה גנטית לפתח גידולים ממאירים. מטרתו לאפשר מניעה, מעקב וטיפול מותאמים.
השירותים המיוחדים במחלקה

שירותים
פרא-רפואיים

צוות פסיכוסוציאלי, הכולל עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מרפאים באמנות ובמוזיקה, מורים, ליצנים רפואיים, מרפאים אלטרנטיביים, כוח עזר ומתנדבים.
השירותים המיוחדים במחלקה

מרכז
מידע

במרכז ניתן למצוא מידע מקיף וספציפי על שלבי האבחון והטיפול במחלות השונות.
השירותים המיוחדים במחלקה

מעקב אחר
מחלימים

צוות מומחים שכולל אונקולוגים, אנדוקרינולוגים, קרדיולוגים ורדיולוגים אשר עוקב אחר המטופלים לאחר החלמתם כדי למנוע או להפחית את תופעות הלוואי ארוכות הטווח של הטיפולים.
השירותים המיוחדים במחלקה

יחידה
למחקר קליני

ניהול מחקרים בשיתוף ארגונים רפואיים מובילים מהארץ והעולם וחברות תרופות. ההשתתפות במחקרים כוללת מתן תרופות חדשניות, מעקב ארוך טווח וניתוח מידע רפואי בסיוע מתאמי מחקר.
לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן