בריאות

המרכז הרפואי העמק

מיקום:

בניין מספר 15, ליד בית מרקחת

טלפונים חיוניים:

מזכירת מחלקה –
04-6495524/8
שירות סוציאלי –
04-6495529

אודות המחלקה

היחידה אונקולוגית ילדים מסונפת למחלקת ילדים א’ ובתוכה קיימים חדרים מיוחדים לילדים האונקולוגיים הנזקקים לשהיית לילה או אשפוזים עקב סיבוכים.

היחידה האונקולוגית לילדים במרכז רפואי העמק, נוסדה ביוזמה של הורי ילדים אונקולוגיים, שטופלו ב”עמק”. לפני למעלה מ- 15 שנים התאגדו לעמותה, אשר סייעה להשגת משאבים ואישורים להקמת בית מיוחד ליחידה האונקולוגית לילדים ובכך שיפרו את רמת הטיפול והשהיה לילדים החולים.

היחידה במבנה הנוכחי קיימת זה כ- 20 שנים ומשרתת מדי שנה מאות ילדים, חלקם חולי סרטן חדשים ומרביתם ילדים שסיימו טיפולים והחלימו וממשיכים במעקב וטיפול תומך על צורכיהם, וכן ילדים חולי מחלות המטולוגיות וילדים שמופנים לברור קשרי לימפה מוגדלים שסיבת הגדלתם לא ידועה. היחידה מטפלת בילדים עם מחלות נדירות, הזקוקים לטיפול תוך ורידי וילדים שעברו השתלת מח עצם.

ביחידה ישנה פעילות אשפוז יום, שירותי מרפאת מעקב ושירותי מרפאת ייעוצים. לצד השירותים הרפואיים האלה, אשר ניתנים בידי צוות המונה שני רופאים ושתי אחיות, מכונס צוות מקצועי המטפל בבעיות שונות נלוות: ריפוי בעיסוק, הרפיה וטיפול באומנויות, שירותי תזונאית, עבודה סוציאלית, צוות מורות ומתנדבות, וקשר תמידי עם מוסדות חינוך רווחה וקהילה במקום המגורים של כל ילד.

היחידה אונקולוגית ילדים במרכז רפואי העמק משתפת פעולה עם כל המרכזים האונקולוגיים הפדיאטריים בארץ, ובמיוחד עם המחלקה האונקולוגית במרכז שניידר לילדים.

רופאי היחידה, האחיות, והצוות המקצועי לסוגיו, משתתפים בפגישות האגודות המקצועיות הארציות, ובכנסים הבינלאומיים הרלוונטיים ובכך מבטיחים רמת ידע טיפול ומקצוענות גבוהה ומעודכנת.

פעילות גדולים מהחיים במחלקה

רכז/ת תמיכה פרטנית
רכזת התמיכה הפרטנית של גדולים מהחיים במחלקה היא הגורם המקשר לעמותה ואשת הקשר של המשפחות בכל עניין, בכל שאלה, בכל בקשה ולכל צורך. החל מרישום לפעילויות העמותה ועד בקשה לסיוע כלכלי. החל מבירור על בדיקה גנטית או הטסה לחו”ל ועד סיוע במיצוי זכויות. הרכזת פוגשת את המשפחות מהרגע הראשון בו הן מגיעות למחלקה ומלווה אותן עוד הרבה אחרי החלמה, בכל עניין שמתעורר.

פעילויות הפגה במחלקה
העמותה פועלת באמצעות מתנדבים לקיום פעילויות והפעלות למען הילדים מאושפזים ובני משפחותיהם. בין היתר סדנאות מגוונות, הצגות, ימי כיף והפוגה לאמהות ולאבות ועוד.

צוות המחלקה

רכז המחלקה

נופר שחם

רכזת תמיכה וסיוע פרטני בי"ח רמב"ם והעמק

רופאים

ד"ר סרגיי פוסטובסקי

מנהל היחידה

ד"ר טל דוחובני

רופאים בכירים

אחות אחראית: הדיל אגבריה מזכירה: דנה מלמד

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן