בריאות

בית חולים הדסה עין כרם

מיקום:

הדסה עין כרם, בניין עגול קומה 2

טלפונים חיוניים:

טלפון: 02-6776014
02-6779195
מזכירות מחלקה –
02-6777408

אודות המחלקה

המחלקה להמטולוגיה-אונקולוגיה והשתלת מח עצם ילדים של בית חולים הדסה אחראית על הטיפול בארבעה תחומים עיקריים ברפואת ילדים: מחלות גידוליות (אונקולוגיה), מחלות דם (המטולוגיה), מחלות של מערכת החיסון (אימונולוגיה) והשתלות מח עצם. המחלקה נותנת מענה רב-מקצועי מקיף בתחומים אלה לכל אוכלוסיית הילדים של ירושלים והסביבה, וכן לילדים המופנים מאיזורים מרוחקים בארץ ובחו”ל.

במחלקה ישנו צוות רב מקצועי מיומן שלרשותו עומד מערך אבחוני וטיפולי מתקדם הן ברמה האנושית והן ברמה הטכנולוגית. בצוות המחלקה ישנו ייצוג של כל קשת המקצועות הנדרשים למתן טיפול מתאים לילדים החולים בסרטן ומחלות דם. צוות זה כולל רופאים מומחים בהמטולוגיה-אונקולוגיה והשתלת מח עצם בילדים, אחיות מוסמכות, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מרפאים באומנות ותנועה, מורים, וצוות מנהלי.

תחומי פעילות:
אנמיה, תלסמיה, אנמיה חרמשית, ספרודיטוזיס, חסרים תזונתיים
הפרעות בקרישת הדם; קרישיות יתר ונטיה לדמם
הפרעות בכדוריות הדם הלבנות
הפרעות בטסיות (ITP)
אבחון וטיפול בילדים הסובלים ממחלות ממאירות, לוקמיות, לימפומה וגידולים מוצקים
מרפאות מעקב לטווח ארוך אחר ילדים שהבריאו ממחלות ממאירות
הפרעות מולדות ונרכשות במערכת החיסון
השתלות מח עצם למחלות תורשתיות, ממאירות וכרוניות
היסטיוציטוזיס בילדים

פעילות גדולים מהחיים במחלקה

בנות שירות
גדולים מהחיים מפעילה בנות שירות מתנדבות במחלקה, אשר מלוות את המשפחות ואת הילדים המאושפזים, מסייעות להקלת תנאי האישפוז, משחקות, מעסיקות, מאפשרות להורים התאווררות של כמה דקות ותומכות בכל דרך אפשרית בשגרת האישפוז במחלקה.

רכז/ת תמיכה פרטנית
רכזת התמיכה הפרטנית של גדולים מהחיים במחלקה היא הגורם המקשר לעמותה ואשת הקשר של המשפחות בכל עניין, בכל שאלה, בכל בקשה ולכל צורך. החל מרישום לפעילויות העמותה ועד בקשה לסיוע כלכלי. החל מבירור על בדיקה גנטית או הטסה לחו”ל ועד סיוע במיצוי זכויות. הרכזת פוגשת את המשפחות מהרגע הראשון בו הן מגיעות למחלקה ומלווה אותן עוד הרבה אחרי החלמה, בכל עניין שמתעורר.

פעילויות הפגה במחלקה
העמותה פועלת באמצעות מתנדבים לקיום פעילויות והפעלות למען הילדים מאושפזים ובני משפחותיהם. בין היתר סדנאות מגוונות, הצגות, ימי כיף והפוגה לאמהות ולאבות ועוד.

צוות המחלקה

רכז המחלקה

דנה הדר

רכזת תמיכה וסיוע פרטני, בי"ח הדסה ושערי צדק

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן