בתקופה סוערת כל כך בה ילדנו חולה, קשה לתת את הדעת גם לנושאים הבירוקרטיים, ולכן חשוב מאוד להיות מאורגנים ולא לבזבז משאבים רגשיים יקרים על אדמיניסטרציה.
אספנו עבורכם רשימת המלצות במטרה להקל:
- כדאי להפריד את המסמכים הרפואיים מתיקיית מיצוי הזכויות.
- מומלץ לבחור בן משפחה שיהיה אחראי על נושא מיצוי הזכויות ועל הקשר עם המוסדות השונים.
- ארגנו את כל החומרים הקשורים למיצוי זכויות בצורה מסודרת בתיקיה המחולקת לפי מוסדות: ביטוח לאומי, קופת חולים, רשויות המס, מערכת החינוך, עירייה ועוד. התיקייה יכולה להיות מקוונת או בקלסר, ושמורה במקום נגיש ונוח לשליפה מהירה.
- השתמשו באתר של גדולים מהחיים>> https://bit.ly/2YVUCpO או בחוברת המודפסת כדי לסמן לעצמכם אילו זכויות רלוונטיות לכם.
- מומלץ לתעד כל פניה למוסדות כולל תאריך הפניה, שם ותפקיד של האדם איתו דיברתם, מספר טלפון, וסיכום קצר של הנאמר. כדאי לנהל טבלת מעקב מעודכנת כדי ששום דבר לא ייפול בין הכיסאות, ושניתן יהיה להעביר בקלות את האחריות לבן משפחה אחר במידה ומתעורר צורך .
- חשוב לסרוק או לצלם את כל המסמך לפני שליחתו למוסד הרלוונטי ולשמור עותק בתיקיה הרלוונטית
- בכל בקשה לקבלת סיוע, יש לדאוג להגיש מסמכים עדכניים בצורה מסודרת. חשוב שתבינו מהות הבקשה כדי להציגה באופן נהיר ומדויק.
- אל תהססו לבקש עזרה. אם אתם לא בטוחים במשהו, הסתייעו בקרוב משפחה או חבר. גם בפנייה לוועדות המוסד לביטוח לאומי ואחרות, כדאי להגיע עם אדם נוסף.
- חשוב לקיים מעקב רצוף אחרי תהליך מימוש הזכויות. בחלק מהנושאים ניתן לבצע מעקב מקוון. בדקו האם נכנסו כספים כחלק ממימוש זכויותיכם- לעיתים ההודעה על כך, בעיקר בדואר, מגיעה אחרי קבלת הכספים.