כללי

‏‏הטבות כלכליות הנחות בחשבונות

  1. הנחות בחשבונות מים, חשמל, בזק

הנחה בתשלומי מים
כל תושב בישראל זכאי לקבל 3.5 קו”ב מים לחודש על פי תעריף נמוך וכל צריכת מים מעבר לכך מחויבת בתעריף גבוה. בנוסף, מקבל גמלת ילד נכה זכאי לקבל  3.5  קו”ב נוספים בתעריף נמוך. ההנחה מתקבלת לאחר שהמוסד לביטוח לאומי מעביר הודעה על קבלת זכאות לגמלת ילד נכה לרשות המים/ספק המים באזור המגורים. כדי לוודא שאתם מקבלים את ההטבה יש לפנות לספק המים ולהעביר אליו אישור מאת המוסד לביטוח לאומי על זכאות לגמלת ילד נכה.

חשוב לוודא שכתובת המגורים הרשומה במוסד לביטוח לאומי תואמת לרישום אצל רשות המים/ספק המים ברשות המקומית.

 

הנחה בתשלומי חשמל

הורים לילד המקבל גמלת ילד נכה זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל. ההנחה הינה בשיעור של 50% על 400 קילוואט לשעה הראשונים מידי חודש, בתעריף ביתי בבית המשמש למגורים ומוגבל ל 101 ש”ח לחודש. 

את ההנחה מקבלים לאחר שהמוסד לביטוח לאומי מעביר הודעה על קבלת זכאות לגמלת ילד נכה לחברת החשמל. על מנת לברר אם אתם מקבלים את ההנחה יש לפנות למוקד 103 של חברת החשמל או לבדוק את חשבון החשמל, תחת ריכוז נתונים הו יופיע הסעיף ״הנחה לזכאים״.

חשוב לוודא שכתובת המגורים הרשומה במוסד לביטוח לאומי תואמת לרישום בחברת החשמל.

 

הנחה בתשלומים לחברת בזק
הוריו של ילד המקבל גמלת ילד נכה בשיעור של 100% ומעלה, זכאים להנחה של 50% מדמי התקנת קו טלפון והעתקת קו טלפון. ניתנת הנחה גם בדמי השימוש על פי מסלולים שונים בהתאם לבחירת ההורים.

על מנת לממש את הזכאות יש למלא טופס: “בקשה לקבלת הנחה בהתקנת/ בהעתקה/ בתשלום חשבון טלפון”. באתר כל זכות. הטופס מועבר למשרד הרווחה  על פי הכתובת המצוינת על גבי הטופס. 

אם תאושר הזכאות, יש לפנות למשרדי בזק ולרשום את שם הילד בבעלות על קו הטלפון. לא ניתן לקבל את ההנחות רטרואקטיבית.

 

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן