כללי

איך אוכלים בריא בחורף?

עונת החורף מאתגרת את מערכת החיסון של הילדים. שהות בחללים סגורים ולא מאווררים, שפעות עונתיות, הצטננויות שגרתיות, אחים שמביאים וירוסים מהגן… כשמדובר בילדים שהם גם ככה מאותגרי מערכת חיסון, מדובר בתקופה לא פשוטה. אבל יש דרכים לעזור, אחת מהן היא דרך התזונה.
תזונה בריאה חשובה בכל ימות השנה ובחורף על אחת כמה וכמה. תזונה מאוזנת הכוללת מגוון של מזונות ועשירה בברזל, בויטמין סי, בפרוביוטיקה שיעזרו לגוף להתחזק.

הנה כמה רעיונות ודרכים לשמור על תזונה בריאה בחורף.

מרק עוף
לא סתם קוראים לו “הפצינילין היהודי” ואין כמעט ילד שלא אוהב אותו. מחקרים הוכיחו אפילו כי יש לו השפעה אנטי-דלקתית. הוא מחמם כשקר, הוא מחזיר נוזלים לגוף וקל לאכול אותו גם כשאין כוח לאכול שום דבר אחר. העשירו אותו בירקות שורש, בעשבי תיבול ואפילו בשום וג’ינג’ר.
איך מכינים מרק עוף?
קראו כאן>> https://goo.gl/9LT2Zk

פירות וירקות
הם עשירים בויטמינים ובמינרלים שהגוף צריך, אבל פעמים רבות הילדים דווקא לא משתגעים עליהם. בחורף הם חשובים במיוחד. פירות הדר, תותים, פלפל אדום וקיווי מספקים ויטמין סי חיוני. עגבניות מספקות ליקופן וכולנו כבר יודעים לדקלם כמה חשוב לאכול ירקות וב-5 צבעים.
מה עושים? משתפים את הילדים בהכנה, מנסים צורות הגשה חדשות כמו שייקים מפוארים או צלחות משעשעות, מחביאים ירקות בקציצות, במרק כתום, בלזניה או בפשטידה, ממשיכים להציע, ובעיקר – מהווים דוגמה אישית.

מתכון למרק כתום עשיר ובריא>> https://goo.gl/cpS5N3

אוכל מבושל
כשקר בחוץ, הגוף שלנו נהנה ממזון חם. מרקים, תבשילי קדירה, דייסות, חמין. זה הזמן המושלם להכין את כל אלה עם ערך מוסף של ערכים תזונתיים.

מתכון לחמין עוף מעולה>> https://goo.gl/i7HXyK

פחמימות מורכבות
כשקר, אנחנו מרגישים צורך ליותר פחמימות. מומלץ לוותר על הבורקסים והבייגלה ולהעדיף פחמימות מורכבות ועשירות בסיבים תזונתיים. לדוגמה: דייסת שיבולת שועל, לחם מקמח מלא, לחם שיפון, אורז מלא וקטניות כגון שעועית, גרגרי חומוס, עדשים ואפונה.

מתכון לעוגיות שיבולת שועל שילדים אוהבים>> https://goo.gl/NUf9P4

איך אוכלים בריא בחורף

מזון עשיר בברזל
עלים ירוקים, אגוזים, בשר הודו ובקר (בעיקר חלקי פנים), עדשים, שעועית וברוקולי הם רק חלק ממזונות עשירים בברזל שחשוב להכיר לילדים שלנו ולהקפיד על צריכתם.

מתכון לפסטרמה הודו ביתית>> https://goo.gl/Y1m3iN

לא מוותרים על סידן
סידן הוא מינרל חיוני וניתן לצרוך אותו ממגוון של מזונות ביניהם מוצרי חלב, טחינה, קטניות, שקדים ואגוזים, סרדינים, ירקות ירוקים ועוד.
יוגורט המכיל פרוביוטיקה יכול לתת מענה כפול, גם לצריכת הסידן וגם להעשרת הגוף ב”חיידקים טובים”.

6 קינוחים שאפשר להכין מגביע יוגורט>> https://goo.gl/6cNV6A

יש לכם טיפים ומתכונים בריאים נוספים? ספרו לנו ונשמח להוסיף לכתבה!

 

המאמר נכתב על ידי מערכת “גדולים מהחיים” ואינו מהווה תחליף לייעוץ ולטיפול מקצועי.

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן