כללי

“בית שולמית” – גן החלומות באר שבע יוצא לדרך ויהווה בית לקהילה החולה והמחלימה מסרטן באיזור הדרום

החלום מתגשם וחזון רשת “גני החלומות” של עמותת גדולים מהחיים קורם עור וגידים עם חנוכתו של “בית שולמית” – גן החלומות בבאר שבע, בסמוך לבית החולים סורוקה. מרכז חינוכי-שיקומי סטרילי לילדים חולי סרטן בגיל הרך, המהווה מרכז קהילתי לילדים המתמודדים עם מחלת הסרטן ובני משפחותיהם.

מנהלת “בית שולמית- גן החלומות” הילה צוויג, מתרגשת יחד איתנו ומסבירה על ייחודו של הגן ועל הפעילויות המתוכננות בו בחודשים הקרובים.

פעילות “גן פתוח” בחודשים יולי-אוגוסט
בחודש יולי ובתחילת חודש אוגוסט יפעל הגן במתכונת “גן פתוח”, על מנת לאפשר לילדים, שלא חוו שגרה של מסגרת חינוכית במשך תקופה ארוכה, להכיר את הגן, להרגיש את המסגרת, להכיר את הצוות ולחוות סדר יום ונפרדות מההורים. אגב, גם להורים זו הזדמנות לתרגל נפרדות מהילדים אחרי שהתרגלו ללוות אותם מדי יום ולדאוג להם 24/7. מדובר בשינוי משמעותי גם להורים וגם לילדים, ופעילות “הגן הפתוח” בשעות מקוצרות של 9:00-13:00, תאפשר לכולם לבצע את השינוי בהדרגה.

בחודשי הקיץ ידמה הגן את הפעילות הרגילה ויציע משחקים, פעילות יצירה, שולחנות פתוחים ותרגול מיומנויות חברתיות, עם צוות גננות מסור. הפעילות מיועדת לילדים בגילאי 3-6.

פתיחת שנת הלימודים תשפ”ב
בחודש ספטמבר יפתח הגן את שעריו  עם כיתת מעון המיועדת לתינוקות מגיל לידה ועד גיל 3, ושתי כיתות גן לפעוטות מגיל 3-6.
אשכול הגנים יכלול מעון יום שיקומי המוכר ע”י משרד הרווחה ושני הגנים, בגילאי 3-6 מפוקחים ומלווים ע”י משרד החינוך. התכנים הנלמדים בגן על ידי גננות מוסמכות הינם תכנים משרד החינוך המועברים בכל גן בישראל.

עם דגש מיוחד על קיימות ואקולוגיה, נושאים הקרובים לליבת העשייה בגן.
בשל מצבם הרגיש של הילדים לכל ילד תיבנה ‘חליפת שיקום’ המותאמת אישית לצרכיו, לאחר ההיכרות איתו ועם האתגרים המיוחדים לו, במטרה להתגבר על עיכובים התפתחותיים ולצמצם פערים מיתר בני גילו. בין הטיפולים הפרא-רפואיים המוצעים: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, טיפול רגשי, פיזיוטרפיה ועוד.

אבל יותר מכל, כל ילד יזכה לחוות ילדות רגילה, שמחה, עם חברים וחברות, מבלי לחשוש בגלל מערכת חיסונית חלשה וצרכים מיוחדים הנובעים מהמחלה או מהשפעותיה.

הגן הוא סמל לדו קיום ומשלב אוכלוסייה רב-תרבותית. הדרום הוא שטח גיאוגרפי גדול במיוחד, עם אוכלוסיות רבות ומגוונות. בגן יהיו ילדים דוברי עברית לצד ילדים דוברי ערבית, יהודים לצד בדואים והם יקבלו מענה רב-תרבותי ודו-לשוני. גן החלומות רואה חשיבות ואף שליחות בשילוב של שפה, חגים. תרבות, ואנשי צוות דוברי שתי השפות.

בית לקהילה של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם
“בית שולמית” הוא הרבה יותר מגן ילדים. הוא בית ומרכז לקהילה החולה והמחלימה שחבריה הצטרפו אליה בעל כורחם. אבל ביכולתנו לתת להם חיבוק גדול של תמיכה ולהציע לכל ילד ולכל משפחה עזרה בדרך המדוייקת המתאימה לה. המטרה של הגן היא לראות כל ילד ולתת מענה לצרכים של הילד ושל משפחתו, בראיה קהילתית ותומכת.

לפרטים על גן החלומות באר שבע ניתן לפנות ניתן לפנות לאיילת צ’ייט, רכזת התמיכה והסיוע בדרום בטלפון: 052-256-8178 או למנהלת בית שולמית- גן החלומות באר שבע הילה צוויג, בטלפון: 054-596-8171

לא משאירים אותם לבד עם הסרטן!
דילוג לתוכן